راهنمای خرید تجهیزات شبکه

قیمت و خرید تجهیزات شبکه اکتیو و پسیو و تجهیزات IT

راهنمای خرید تجهیزات شبکه

۲ بازديد

راهنمای خرید تجهیزات شبکه

راهنمای خرید تجهیزات شبکه، در اینجا لیست کاملی از تجهیزات شبکه وجود دارد که به شما در ساخت و نگهداری شبکه کمک می کند. اهمیت اجزای شبکه و نقش دروازه های شبکه را بیاموزید.

آیا با سرعت پایین اینترنت و سرعت دانلود سر و کار دارید؟ آیا برای اتمام کار به کمک نیاز دارید زیرا دستگاه‌هایتان متصل نمی‌مانند؟ وقت آن است که دستگاه های شبکه خود را ارتقا دهید. دستگاه‌های شبکه‌ای مناسب با ارتباط و کارآمد نگه داشتن شما کار جادویی را انجام می‌دهند. آمازون بیزینس راهنمایی تهیه کرده است تا به شما کمک کند لذت داشتن یک تجربه اتصال بی‌وقفه به اینترنت را کشف کنید. در فروشگاه اینترنتی آی تی بورس ثبت نام کنید و همین امروز بهترین روتر برای استفاده خانگی، سوئیچ ها و روترها را از تخفیف های برتر دریافت کنید!

چرا تجهیزات شبکه ضروری می شوند؟

در اینجا پنج دلیل وجود دارد که چرا تجهیزات شبکه در دنیای امروز ضروری هستند:

  1. برای ماندن در ارتباط

با افزایش نیاز به اتصال مداوم، دستگاه های شبکه مانند روترها و مودم ها به ما کمک می کنند تا به اینترنت متصل بمانیم. چه برای کار، ارتباط یا سرگرمی، ما به این دستگاه‌ها تکیه می‌کنیم تا آنلاین و متصل به دنیا باشیم.

  1. برای تسهیل ارتباطات

تجهیزات شبکه نیز به تسهیل ارتباطات کمک می کنند. از تماس‌های ویدیویی و برنامه‌های پیام‌رسانی گرفته تا ایمیل و اشتراک‌گذاری فایل، این دستگاه‌ها به ما اجازه می‌دهند تا با هر کسی، در هر نقطه از جهان، در زمان واقعی ارتباط برقرار کرده و با آنها ارتباط برقرار کنیم.

  1. برای به اشتراک گذاری کارآمد داده ها

دستگاه های شبکه اشتراک گذاری کارآمد داده ها را تسهیل می کنند. چه در یک شبکه خانگی یا یک شبکه تجاری گسترده تر، این دستگاه ها امکان اشتراک گذاری و انتقال آسان اطلاعات را فراهم می کنند. این به صرفه جویی در زمان و افزایش بهره وری با حذف نیاز به انتقال فیزیکی داده ها کمک می کند.

  1. برای دسترسی از راه دور

با افزایش روند کار از راه دور و همکاری مجازی، دستگاه های شبکه و سخت افزار شبکه حتی ضروری تر شده اند. این دستگاه‌ها دسترسی از راه دور به فایل‌ها، برنامه‌ها و شبکه‌های شرکت را امکان‌پذیر می‌کنند و کار کارمندان را در هر نقطه از جهان آسان‌تر می‌کنند.

  1. برای خانه های هوشمند

تجهیزات شبکه مانند بهترین مودم های وای فای، سوئیچ ها و روترها و سایر سخت افزارهای شبکه به طور فزاینده ای در توسعه خانه های هوشمند ضروری هستند. با افزایش دستگاه‌های دیجیتال مانند چراغ‌های هوشمند، ترموستات‌ها و سیستم‌های امنیتی، این دستگاه‌ها امکان کنترل و نظارت متمرکز بر سیستم‌های مختلف داخل خانه را فراهم می‌کنند.

انواع مختلف تجهیزات شبکه چیست؟

اگر می‌پرسید انواع مختلف تجهیزات شبکه چیست، پاسخ شما در اینجا است:

روتر

روتر

روترها دستگاه های شبکه ای عالی هستند که طیف وسیعی از دستگاه ها را در یک شبکه محلی (LAN) و آن LAN را به اینترنت متصل می کنند. دستگاه شبکه روتر یکی از بهترین دستگاه های اتصال است. روترها داده های ارسال شده بین دستگاه ها را تجزیه و تحلیل کرده و به مقصد صحیح ارسال می کنند. آنها همچنین می توانند به عنوان یک فایروال عمل کنند و دسترسی غیرمجاز به شبکه را مسدود کنند. اکثر روترها دارای یک نقطه دسترسی WiFi داخلی هستند که به دستگاه های بی سیم اجازه می دهد تا به شبکه متصل شوند. برخی از بهترین روترهای WiFi برای خانه را در آی تی بورس خریداری کنید.

مودم

مودم

مودم ها دستگاه های شبکه ای عالی هستند که سیگنال های آنالوگ را از یک خط تلفن یا کابل به سیگنال های دیجیتال تبدیل می کنند که یک کامپیوتر یا سایر دستگاه های شبکه می توانند از آنها استفاده کنند. مودم ها همیشه برای اتصال به اینترنت از طریق پهنای باند مانند DSL یا کابل استفاده می شوند. مودم ها در دو نوع سیمی و بی سیم عرضه می شوند. این یکی از بهترین دستگاه های اتصال است.

هات اسپات ها

هات اسپات

هات اسپات ها تجهیزات شبکه عالی هستند که به دستگاه های دیگر اجازه می دهند از طریق شبکه بی سیم به اینترنت متصل شوند. هات اسپات ها اغلب زمانی استفاده می شوند که شبکه وای فای در دسترس نباشد یا دستگاهی اتصال اینترنت نداشته باشد. هات‌اسپات‌ها می‌توانند قابل حمل باشند، مانند مواردی که در تلفن‌های همراه یافت می‌شوند، یا ثابت باشند، مانند مواردی که در مکان‌های عمومی مانند فرودگاه‌ها، رستوران‌ها یا قهوه‌خانه‌ها یافت می‌شوند. این یکی از بهترین دستگاه های اتصال است. این نیز یکی از بهترین انواع تجهیزات شبکه است.

هاب اترنت

هاب اترنت

هاب های اترنت دستگاه های شبکه ای عالی هستند که چندین دستگاه را با استفاده از کابل های اترنت به یک شبکه LAN متصل می کنند. هاب‌های اترنت دستگاه‌های ساده‌ای هستند که داده‌ها را از یک دستگاه دریافت می‌کنند و سپس آن را به سایر دستگاه‌های موجود در شبکه ارسال می‌کنند. این می تواند منجر به ازدحام شبکه و عملکرد کند شود. سوئیچ های اترنت تا حد زیادی جایگزین هاب های اترنت شده اند. این یکی از بهترین دستگاه های اتصال است. این نیز یکی از بهترین انواع دستگاه های شبکه است.

سوئیچ

سوئیچ 2

تجهیزات شبکه سوئیچ اترنت یکی از پیشرفته ترین دستگاه های شبکه هستند که چندین دستگاه را با استفاده از کابل های اترنت به یک شبکه LAN متصل می کنند. این یکی از بهترین دستگاه های اتصال شبکه است. برخلاف هاب‌های اترنت، سوئیچ‌ها می‌توانند بسته‌های داده را تجزیه و تحلیل کرده و آن‌ها را فقط به دستگاهی که به آن‌ها نیاز دارد ارسال کنند، که ازدحام شبکه را کاهش می‌دهد و عملکرد را بهبود می‌بخشد. سوئیچ ها همچنین می توانند مدیریت شوند و به مدیران شبکه امکان نظارت و کنترل ترافیک را می دهند. این نیز یکی از بهترین انواع تجهیزات شبکه است.

گیت وی

گیت وی

گیت وی ها دستگاه‌های شبکه‌ای عالی هستند که دو شبکه، معمولاً LAN و یک شبکه گسترده (WAN) را به هم متصل می‌کنند. آن را مانند پلی بین دو شبکه در نظر بگیرید که بسته های داده را بین آنها مسیریابی می کند. گیت وی ها همچنین ویژگی‌هایی مانند امنیت، ترجمه آدرس شبکه (NAT) و کنترل‌های کیفیت خدمات (QoS) را ارائه می‌کنند. این یکی از بهترین دستگاه های اتصال است. این نیز یکی از بهترین انواع دستگاه های شبکه است.

Repeater

Repeater

Repeater ها دستگاه های شبکه ای عالی هستند که با دریافت و ارسال مجدد سیگنال از دستگاه های بی سیم دیگر، برد شبکه بی سیم را افزایش می دهند. این یکی از انواع مختلف تجهیزات شبکه است. تکرار کننده ها در شبکه زمانی استفاده می شوند که سیگنال یک نقطه دسترسی بی سیم ضعیف باشد یا به اندازه کافی قوی نباشد که بتواند به تمام مناطق یک ساختمان یا فضای باز برسد. این یکی از ویژگی های تکرار کننده در شبکه است. Repeater ها را می توان به صورت سری استفاده کرد تا برد شبکه بی سیم را حتی بیشتر افزایش دهد. این یکی از بهترین دستگاه های اتصال شبکه است.

Bridges

Bridge

Bridge های شبکه، تجهیزات شبکه عالی هستند که دو شبکه محلی را به هم متصل می کنند و به دستگاه های موجود در هر شبکه محلی اجازه برقراری ارتباط را می دهند. این یکی از انواع مختلف تجهیزات شبکه است. Bridge ها بسته های داده را بررسی می کنند و آنها را فقط به گیرنده مورد نظر ارسال می کنند. آنها در شبکه های کوچکتر که در آن روتر اختیاری است استفاده می شود. این یکی از بهترین دستگاه های اتصال شبکه است.

فایروال ها

فایروال

فایروال یکی از بهترین تجیهزات شبکه است که با کنترل دسترسی به شبکه، امنیت شبکه را تامین می کند. فایروال ها می توانند دسترسی غیرمجاز به شبکه را مسدود کنند، از ورود بدافزار به شبکه جلوگیری کنند و ترافیک شبکه را برای فعالیت مشکوک نظارت کنند. آنها می توانند دستگاه های سخت افزاری، برنامه های نرم افزاری یا ترکیبی باشند. این یکی از بهترین دستگاه های اتصال شبکه است.

اکسس پوینت

اکسس پوینت

نقطه دسترسی یکی از بهترین تجهیزات شبکه است که دسترسی بی سیم به شبکه را فراهم می کند. نقاط دسترسی معمولاً به یک روتر یا سوئیچ متصل می شوند و می توانند چندین دستگاه بی سیم را به طور همزمان پشتیبانی کنند. این می تواند در خانه ها، دفاتر و فضاهای عمومی برای دسترسی به اینترنت به دستگاه های بی سیم مانند لپ تاپ، تلفن های هوشمند و تبلت ها استفاده شود. این یکی از انواع مختلف دستگاه های شبکه است.

کدام تجهیزات شبکه برای خانه شما مناسب است؟

راهنمای خرید تجهیزات شبکه

مودم

مودم دستگاهی است که شبکه خانگی شما را به ارائه دهنده خدمات اینترنت (ISP) متصل می کند. اگر اینترنت پهن باند دارید، احتمالاً از قبل مودم دارید. در غیر این صورت، باید یکی را از ISP یا یک خرده فروش خریداری کنید. این یکی از مهمترین دستگاه های شبکه در شبکه های کامپیوتری است. این نیز یکی از بهترین انواع دستگاه های شبکه است.

روتر

روتر دستگاهی است که چندین دستگاه را به یک شبکه متصل می کند و به آنها اجازه می دهد با یکدیگر ارتباط برقرار کنند. این یکی از مهمترین دستگاه های شبکه در شبکه های کامپیوتری است. اگر چندین دستگاه در خانه شما نیاز به اتصال به اینترنت دارند، روتر ضروری است. اکثر روترها همچنین دارای نقاط دسترسی بی سیم هستند که به دستگاه ها امکان اتصال بی سیم را می دهند. سوئیچ ها و روترها ابزارهای شبکه ضروری هستند. این نیز یکی از بهترین انواع دستگاه های شبکه است. برخی از بهترین روترهای وای فای برای خانه را در آی تی بورس بخرید.

سوئیچ

دستگاه شبکه سوئیچ دستگاهی است که دستگاه ها را در یک شبکه محلی متصل می کند. اگر چندین دستگاه در یک اتاق دارید که نیاز به اتصال به اینترنت یا ارتباط با یکدیگر دارند، یک سوئیچ می تواند با ارائه پورت های اترنت اضافی کمک کند. این نیز یکی از بهترین انواع دستگاه های شبکه است. سوئیچ ها و روترها ابزارهای شبکه ضروری هستند.

نقطه دسترسی بی سیم

اگر خانه بزرگی دارید یا نیاز به افزایش پوشش بی سیم خود دارید، یک نقطه دسترسی بی سیم می تواند کمک کند. این دستگاه ها به روتر شما متصل می شوند و پوشش بی سیم بیشتری را در مناطقی که سیگنال ضعیف است ارائه می دهند. این یکی از مهمترین دستگاه های شبکه در شبکه های کامپیوتری است.

توسعه دهنده شبکه

مشابه یک نقطه دسترسی بی سیم، یک توسعه دهنده شبکه می تواند دامنه شبکه بی سیم شما را افزایش دهد. با این حال، توسعه دهنده های شبکه متفاوت از نقاط دسترسی بی سیم کار می کنند و برای کار با روترهای خاص طراحی شده اند. این یکی از مهمترین دستگاه های شبکه در شبکه های کامپیوتری است.

این برندهای برتر را برای تجهیزات شبکه در نظر بگیرید

در حالی که شرکت‌ها و برندهای متعددی با دستگاه‌های شبکه و گزینه‌های شبکه بی‌سیم در بازار هستند، تعداد کمی از آنها در میان بقیه برجسته هستند. بعضی از آنها … هستند:

مودم ها: مودم دیلینک، مودم مرکوسیس، مودم تی پی لینک

روترها:روتر تندا، روتر تی پی لینک، روتر داهوا، روتر دیلینک، روتر زایکسل، روتر سیسکو، روتر لینکسیس، روتر مرکوسیس، روتر میکروتیک

سوئیچ ها:سوئیچ انجنیوس، سوئیچ تندا، سوئیچ تی پی لینک، سوئیچ داهوا، سوئیچ دیلینک، سوئیچ زایکسل، سوئیچ سیسکو، سوئیچ کی دی تی، سوئیچ لینکسیس، سوئیچ مرکوسیس، سوئیچ میکروتیک، سوئیچ هایک ویژن

هاب USB: هاب USB تی پی لینک، هاب USB دیلینک

اکسس پوینت:اکسس پوینت انجنیوس، اکسس پوینت تی پی لینک، اکسس پوینت داهوا، اکسس پوینت دیلینک، اکسس پوینت زایکسل، اکسس پوینت لینکسیس، اکسس پوینت میکروتیک، اکسس پوینت میموسا، اکسس پوینت یوبیکیوتی

برای گزینه‌های بیشتر، می‌توانید دسته لوازم الکترونیکی و لوازم جانبی را نیز مرور کنید تا بهترین روتر WiFi، سخت‌افزار شبکه، دستگاه سوئیچ شبکه، دستگاه‌های اتصال و سایر اجزای شبکه را بیابید.

ویژگی های امنیتی تجهیزات شبکه

دستگاه های شبکه مانند روترها، سوئیچ ها، پل های شبکه و فایروال ها دارای ویژگی های امنیتی مختلفی هستند تا از شبکه شما در برابر دسترسی های غیرمجاز، تهدیدات سایبری و سایر خطرات امنیتی محافظت کنند. در اینجا برخی از ویژگی های امنیتی رایج وجود دارد که باید به دنبال آنها باشید:

فایروال: فایروال یک اقدام امنیتی است که با فیلتر کردن ترافیک ورودی و خروجی، دسترسی غیرمجاز به دستگاه های شبکه شما را مسدود می کند. می تواند از حملاتی مانند انکار سرویس توزیع شده (DDoS) و عفونت های بدافزار جلوگیری کند.

شبکه خصوصی مجازی(*******): یک ******* یک اتصال امن و رمزگذاری شده بین دستگاه شما و اینترنت ایجاد می کند. می تواند با پنهان کردن آدرس IP و رمزگذاری داده های شما از حریم خصوصی و امنیت آنلاین شما محافظت کند.

رمزگذاریWPA2: این یک پروتکل امنیتی است که برای ایمن سازی شبکه های WiFi استفاده می شود. داده های ارسال شده از طریق شبکه را رمزگذاری می کند و دسترسی به شبکه شما را برای کاربران غیرمجاز دشوارتر می کند.

کنترل دسترسی: کنترل دسترسی به شما امکان می دهد دسترسی به دستگاه شبکه روتر خود را بر اساس معیارهای خاصی مانند آدرس IP، آدرس MAC یا زمان روز محدود کنید. این می تواند به جلوگیری از دسترسی غیرمجاز به شبکه شما کمک کند.

تشخیص و پیشگیری از نفوذ: این سیستم ها می توانند فعالیت های مخرب را در دستگاه های شبکه و دروازه های شبکه شما، مانند حملات به دیوار آتش یا تلاش برای سوء استفاده از آسیب پذیری های دستگاه، شناسایی و از آن جلوگیری کنند.

هزینه نگهداری و سرویس برای تجیهزات شبکه

هزینه نگهداری و سرویس دستگاه های شبکه به نوع دستگاه، پیچیدگی آن و اینکه چند بار باید سرویس یا تعویض شود بستگی دارد.

  • نگهداری روترهای اصلی نسبتاً ارزان هستند و نیاز به بررسی های گاه به گاه دارند.
  • دستگاه های شبکه مانند سوئیچ ها و فایروال ها می توانند بسیار گران باشند. هزینه تعویض قطعات سخت افزاری یا ارتقاء نرم افزار می تواند بسیار بالا باشد و این هزینه ها باید در هنگام انتخاب دستگاه های شبکه در نظر گرفته شود.
  • هزینه سرویس برای دستگاه های شبکه، مانند روترها و سوئیچ ها، عمدتاً توسط فرکانس سرویس تعیین می شود. به عنوان مثال، اگر روتر به مداخله دستی مکرر یا عیب یابی نیاز داشته باشد، هزینه سرویس بیشتر از روتری خواهد بود که به تعمیر و نگهداری منظم نیاز ندارد.
  • علاوه بر این، پیچیدگی و دامنه خدمات مورد نیاز می تواند هزینه ها را افزایش دهد. به عنوان مثال، اگر یک مدیر شبکه باید چندین سوئیچ را به جای یک سوئیچ پیکربندی کند، می تواند هزینه های نیروی کار را افزایش دهد.

نتیجه گیری

دفاتر برای اتصال یکپارچه به اینترنت و اینترانت به دستگاه های شبکه با کیفیت خوب نیاز دارند. از آنجایی که بازار مملو از محصولات تولید کنندگان مختلف است، پیدا کردن بهترین آنها بسیار مهم است. با این حال، قیمت گذاری محصول نیز نقش اساسی در تعیین ارزش برای پول دارد.

علاوه بر این، باید نیازهای آنها را در نظر داشت. برای مثال، اگر یک دفتر کار خانگی جمع و جور دارید، پرداخت حق بیمه برای روتر با محدوده وسیع‌تر ممکن است عاقلانه نباشد. همچنین ممکن است در شبکه سازی در دفاتر به تکرار کننده نیاز نداشته باشید. با این حال، برای فضاهای اداری بزرگ یا کسب‌وکارهای کوچک برای مدیریت WFH، توسعه‌دهنده‌های محدوده ممکن است سرمایه‌گذاری ارزشمندتری نسبت به سوئیچ‌های متعدد و بهترین روترها برای استفاده خانگی داشته باشند.

منبع:

راهنمای خرید تجهیزات شبکه

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.